FAQ’S

Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene som kommer inn fra våre panelmedlemmer. Du kan også kontakte oss på (support@splaypanelet.no) dersom du har spørsmål du ikke finner svar på her.

MEDLEMSSKAP

Hvordan bli medlem i panelet?
Klikk her for å registrere deg. Din e-postadresse kan bare registreres én gang. Det er ikke tillatt å være registrert med flere ulike e-postadresser i panelet. Medlemskapet er helt kostnadsfritt.
Hva gjør jeg hvis jeg har glemt brukernavn og/eller passord?
Du får tilsendt dine brukeropplysninger ved å klikke på Login og deretter skrive inn din e-postadresse i feltet “Glemt passord”.
Hvordan kan jeg endre mine personopplysninger?
Du endrer dine opplysninger ved å logge inn på din personlige konto. Klikk på knappen Login for å komme inn på siden. Opplysningene brukes for å bestemme hvilke undersøkelser du får tilsendt, og til hvilken konto belønningen skal sendes. Send e-post til support@splaypanelet.no dersom du ønsker å endre e-postadressen du står registrert med i panelet.
Hvordan kan jeg melde meg ut av panelet?
Du kan når som helst avslutte ditt medlemskap i panelet. Dette gjør du ved å logge deg inn på Login og klikke på ”Avregistrering”. Du kan også sende oss en e-post till support@splaypanelet.no, så hjelper vi deg med avregistreringen. Opptjent belønning, som ikke er tatt ut når du avregistrerer deg, vil bortfalle.

BELØNNING

Hvor finner jeg oversikt over min personlige saldo?
Ved å logge inn på din personlige side på Login kan du kontrollere din saldo og utbetalingshistorikk.
Hvordan får jeg utbetalt belønning for undersøkelser?
Logg inn på din panelkonto på Login og trykk på linken “Min saldo”. Følg deretter anvisningene som vises på skjermen.
Jeg har ikke fått utbetalt belønningen – hva gjør jeg?
Det kan ta noe tid fra du bestemmer deg for å utbetale belønningen fra din panelkonto, til utbetalingen faktisk gjennomføres. Du kan til enhver tid se din utbetalingsstatus på din personlige side.
Hvilke alternative måter for utbetaling kan jeg velge mellom?
Hvordan kan jeg bruker min belønning? Som medlem i Splaypanelet kan du konvertere din opptjente belønning til Splay coins som kan brukes i Splay store. Mer informasjon om Splay coins finner du her.

UNDERSØKELSER

Hvor mange undersøkelser vil jeg motta invitasjon til?
Antall undersøkelser du vil motta invitasjon til varierer ut ifra hvem du er og hvilke opplysninger du har lagt inn om deg selv. Mange av undersøkelsene er beregnet på spesifikke målgrupper, og vil derfor ikke alltid være relevante for deg. De fleste panelmedlemmene vil i snitt motta 1-2 undersøkelser per måned. På din personlige side kan du velge hvor ofte du ønsker å motta forespørsel om å delta i undersøkelser.
Hvordan svarer jeg på undersøkelser?
Du får tilsendt invitasjon til en undersøkelse per e-post. I e-posten finner du en link til den aktuelle undersøkelsen. Spørreskjemaet åpnes i et eget vindu i nettleseren din og du kan besvare undersøkelsen når det passer deg. Fra du åpner linken har du maksimalt 3 timer på deg til å fullføre besvarelsen. En undersøkelse vil gjennomsnittlig ta mellom 5-10 min å fullføre.
Undersøkelsen jeg klikket inn på var stengt – hvorfor?
Vi vet at ikke alle alltid har tid eller mulighet til å svare på undersøkelsene. Derfor sendes invitasjonene ut til et stort antall personer. Så snart vi har mottatt tilstrekkelig antall svar, stenger vi undersøkelsen. Det hører likevel til unntakene at en undersøkelse er avsluttet når man klikker på lenken.
Hvorfor får jeg noen gang ikke svare på mer enn et par spørsmål?
Det hender at undersøkelsene retter seg mot spesifikke demografiske målgrupper. Dersom dine svar på de innledende spørsmålene ikke passer med den utvalgte målgruppen, vil undersøkelsen bli avsluttet.
Hvordan blir mitt personvern ivaretatt?
Alle svar behandles konfidensielt og ingen kan spore dine svar tilbake til deg. Du er helt anonym og resultatene fra undersøkelsene presenteres kun i sin helhet. Dine personopplysninger håndteres i henhold til personopplysningsloven og gis aldri ut til eksterne kilder.